Теорія кольору

 1.Що таке колористика


Колористика - наука про колір, що включає знання про природу кольору і світла, основних, складених і додаткових хроматичних тонах, основні характеристики кольору, колірних гармоніях, психологічні закономірності сприйняття кольору і колірної культури в різних видах мистецтва. Застаріла назва - кольорознавство. 














2.Що таке колірне коло


Кольорове коло (англ. color wheel) — абстрактний ілюстративний спосіб відображення безперервності переходів між кольорами. Сектори кола пофарбовані в різні кольорові тони,які розміщені в порядку розташування спектральних кольорів, причому пурпуровий колір пов'язує крайні (червоний і фіолетовий) кольори. Розрізняють кольорове коло Іттена, Гете, Освальда. Але, по суті, всі ці колірні кола являють собою один і той самий інструмент колористики. Кольорове коло це простий інструмент, який використовується для пошуку гармонійного поєднання кольорів і запропонований він ще Ньютоном. Гармонійні поєднання кольорів (або ж комбінації кольорів) складаються з двох або більше кольорів із чіткими зв’язками у колі. В RGB (або ж субстрактивній) кольоровій моделі, первинними кольорами є червоний, жовтий та синій. Три вторинних кольори (зелений, оранжевий та фіолетовий) створені змішуванням двох первинних кольорів. Інші шість третинних кольорів створенні змішуванням первинних та вторинних кольорів. Первинні кольори, згідно теорії, не можуть бути утворені змішуванням жодних інших кольорів. Вторинні є комбінаціями двох первинних кольорів. Третинні кольори є комбінаціями одного первинного та одного вторинного кольорів.















3.Характеристика кольору


Ко́лір (у контексті теми також ба́рва) — суб'єктивна характеристика сприйняття світлової хвилі, яка ґрунтується на здатності людського зору розрізняти електромагнітне випромінювання з довжиною хвиль у межах видимого діапазону (видимий діапазон — довжини хвиль від 380 до 760 нм). Сприйнятий колір (випромінення або об'єкта) залежить від його спектру та від психофізіологічного стану людини.


Розрізняють спектральні і неспектральні кольори (наприклад, пурпурний або брунатний колір), а також ахроматичні кольори (білий, сірий, чорний).

Кожний колір має кількісно вимірювані фізичні характеристики (спектральний склад, яскравість):

Яскравість

Однаково насичені відтінки, що відносяться до одного й того ж кольору спектру, можуть відрізнятися один від одного ступеню яскравості. Наприклад, при зменшенні яскравості синій колір поступово наближається до чорного.

Будь-який колір за крайнього зниження яскравості, стає чорним.

Слід зазначити, що яскравість, як і інші колірні характеристики реального забарвленого об'єкта, суттєво залежать від суб'єктивних причин, обумовлених психологією сприйняття. Так, наприклад синій колір при сусідстві з жовтим здається яскравішим.

Насиченість

Два відтінки одного тону можуть розрізнятися ступенем насиченості. Наприклад, при зменшенні насиченості синій колір наближається до сірого.

Ясність (світлість)

Ступінь близькості кольору до білого, називають ясністю (або світлістю).

Будь-який відтінок за найбільшого підвищення ясності, стає білим.

Колірний тон

Будь-який хроматичний колір може бути віднесеним до певного спектрального кольору. Відтінки, що схожі з одним і тим самим кольором спектру (але розрізняються, наприклад, насиченістю і яскравістю), належать до одного і того ж тону. При зміні тону, наприклад, синього кольору в зеленому напрямку спектру він змінюється на блакитний, в зворотному — на фіолетовий.

Іноді колірні тони поділяють на теплі (червоний, помаранчевий, жовтий — відповідають відчуттю вогню) й холодні (блакитний, синій, фіолетовий — асоціюються із кригою та водою).


4.Колір в рекламі


Колір в рекламі здійснює кілька функцій:

   Привертає інтерес потенційних споживачів.

   Збільшує запам’ятовуваність реклами.

   Сприяє осмисленню сутності продукту та послуг.

   Виділяє конкретні якості продукту і послуг.

   Формує позитивне бачення реклами.

















Комментарии