Бренди

 1.Поняття бренду

Бренд або марка (англ. brand) — комплекс понять, які узагальнюють уявлення людей про відповідний товар, послугу, компанію або особистість. Широко використовується в маркетингу та рекламі, проте є фінансовим поняттям.

Бренд може мати вигляд власного імені, символу або графічного зображення, яке представляє економічний об'єкт та однозначно з ним асоціюється в свідомості споживачів.

Існує кілька основних трактувань бренду. Згідно з першим, — бренд — це сума всіх почуттів, спогадів, образів та емоцій, які виникають у людини, коли вона з ним стикається. Згідно з другим, — це обов'язково дуже позитивний образ, який говорить про високу якість та гарну репутацію свого власника. Через такі різниці в трактуванні серед професійних маркетологів та рекламістів іноді виникають дискусії щодо того, чи можна називати мало відомий товарний знак брендом.

Бренд — унікальна комбінація цінностей торгової марки, за яку споживач сплачує додаткову вартість, або просто надає перевагу при покупці, часто викликає унікальні емоції. Різниця між торговою маркою і брендом: торгова марка — може мати високий товарообіг, а бренд — має мати високий прибуток.

Існує два підходи до визначення бренду:

   завдання і також індивідуальні атрибути: назва, логотип та інші візуальні елементи (шрифти, дизайн, колірні схеми і символи), що дозволяють виділити компанію або продукт порівняно з конкурентами;

   образ, імідж, репутація компанії, продукту або послуги в очах клієнтів, партнерів, громадськості.

Необхідно розрізняти правовий та психологічний підхід до розуміння бренду. З правової точки зору розглядається лише товарний знак, що позначає виробника продукту і підлягає правовому захисту. З точки зору споживацької психології (consumer research) мова йде про бренд як про інформації, збереженої в пам'яті споживачів.

Іноді вважається, що синонімами такого поняття, як «бренд», є поняття «знак для товарів і послуг» і його синоніми «торговельнв марка», а також «товарний знак» або «торгова марка». Раніше терміном «бренд» позначався не всякий товарний знак, а лише широко відомий. В даний час цей термін в засобах масової інформації вживається як синонім терміну «товарний знак», що, на думку фахівців-патентознавців, є не цілком коректним. З точки зору фахівців в області товарних знаків і юристів, що спеціалізуються в області товарних знаків, поняття «бренд» і «брендинг», строго кажучи, не правові поняття, а терміни, що використовуються в споживчому середовищі для об'єднання етапів просування товарів на ринок.[7] Поняття бренду, на думку цих авторів, є деякою сукупністю об'єктів авторського права, товарного знака та фірмового найменування.













2.Поняття брендингу

Брендинг ( branding , brandbulding ) як наука і мистецтво створення і просування бренду (торгівельної марки) з метою формування довгострокової переваги до нього стає ключовою частиною маркетингу.

У сучасній економіці брендинг набуває все більшого поширення як нова галузь знань і практичної діяльності. Брендинг - це весь маркетинговий процес створення бренду, його реєстрація та управління ім. Процес настільки складний, що часто створення бренду, особливо назви і символів товару або компанії, доручають спеціальним організаціям. У США, наприклад, є організація "Brand Institute Inc.", яка займається всім спектром питань брендингу.

Брендинг - діяльність по створенню довгострокової переваги до товару, заснована на спільній дії на споживача товарного знаку, упаковки, рекламних звернень, матеріалів стимулювання збуту і інших елементів маркетингу, об'єднаних певною ідеєю і фірмовим стилем, що виділяють товар серед конкурентів і створюють його образ (бренд імідж). За допомогою брендингу можна підтримувати запланований обсяг продажів на конкретному ринку і забезпечити збільшення прибутковості в результаті розширення асортименту товарів.

Брендинг претендує на те, щоб стати самостійним видом діяльності з виробництва, постачання конкурентоспроможних брендів на особливий ринок торгових марок (брендів) та управління ними в якості інструментів, що грають провідну роль в забезпеченні конкурентоспроможності та успішності будь-якого бізнесу в майбутньому.












3.Елементи фірмового стилю

Фі́рмовий сти́ль — це набір колірних, графічних, словесних, типографських, дизайнерських, постійних елементів (констант), що забезпечують візуальну і змістову єдність товарів (послуг) усієї вихідної від фірми інформації, її внутрішнього оформлення.

Основними цілями фірмового стилю можна назвати ідентифікацію виробів і вказівку на зв'язок їх з фірмою, виділення цих товарів із загальної маси аналогічних товарів її конкурентів. Наявність фірмового стилю свідчить про впевненість його власника в позитивному враженні, яке він справляє на споживача.

Фірмовий стиль — це те, що робить компанію пізнаваною, рекламу — що запам'ятовується. Він виявляється в повторенні основних елементів фірмового дизайну (логотип, кольори, шрифти) на всіх елементах рекламної кампанії.

При створенні фірмового стилю необхідно пам'ятати про те, що обраний стиль в ідеалі повинний мати добрий вигляд як на візитці 90×50 мм, так і на рекламному щиті площею 5 м2, як у кольорі, так і в чорно-білому варіанті (наприклад, факсимільна копія).











4.Айдентика

Айдентика - це сукупність відмінних рис бренду, доступних для візуального, тактильного та інших каналів сприйняття. Це те, що робить ваш бренд упізнаваним: логотип, колірна гамма, шрифт і інші «дрібниці».

Головні складові корпоративного стилю:

  1.Шріфт. Згадайте найпопулярніший напій всіх часів і народів. Навіть не згадуючи його назви, всі подумали про одне й те ж. Так ось, його фірмовий рукописний шрифт дуже міцно закріпився в наших головах, тому дуже важливо відповідально підійти до того, як буде виглядати назва бренду;

   2.Цвет. Ні для кого не секрет, що колір впливає на наші емоції і може керувати нашим настроєм. Відтінки синього, наприклад, заспокоюють, а червоний характеризується як безстрашність і енергійність. У таблиці представлені найбільш поширені серед брендів кольору і їх вплив на людину;

  3.Геометріческіе форми. Здатні загострити почуття, які ви хочете викликати у клієнтів.









Комментарии